Az autójavításban az egyik legnagyobb előny az adott típus ismerete és a javításában megszerzett tapasztalat.
Az autógyártók csak belső hálózataikkal /márkaszervizek/ osztják meg a gyakran előforduló hibák javítási technikáit.
Ezekben a márkaszervizeknél nemcsak a javítási technológia hanem az árképzés is szabott, ebből eredően gyakran a javítási ajánlat meghaladja a gazdaságossági küszöböt, tehát nem érdemes megjavíttatni az autót.
Itt jön képbe a márka független szerviz, akiknél a nagy tapasztalatú “szakik” az évek alatt előforduló problémákból kellő tapasztalatot merítve, jóval kedvezőbb áron megjavítják a gépkocsit.
Gyakori megoldás például, hogy egy sebességváltó meghibásodásakor az autószerviz -a hibás alkatrész cseréje helyett- egy komplett sebességváltót megvetet az ügyféllel.
Egy új sebességváltó nagyon drága, de a bontott meg lehet, hogy nem fog sokáig működni, vagy ugyanaz a hiba fennállhat nála /főleg ha típushibáról van szó/.
Bizonyos esetekben valóban csak a sebességváltó csere a megoldás, de általában zúgó, morajló hangokkal járó sebességváltóban elég csak csapágy garnitúrát vagy fogaskereket cserélni és ismét az újjal lesz egyenértékű.
Nagy tapasztalattal rendelkezünk gyakori autótípusok sebességváltóinak javításában.
Különösen a Fiat Ducato 2.3 Multijet a Citroen Jumper és Peugeot Boxer 2.2 HDI, és ezen típusok 3.0 HDI és Multijet motorral szerelt változatainál tudunk gyors és hatékony segítséget nyújtani.